แรงดันแก๊สที่เห็นนี่ปรกติไช่ไหมครับ ของผมมันได้ตั้ง 131 เวลายังไม่ใช้แก๊ส พอใช้ก็ตกลงไปที่ 125-128 ที่ correction 0.47 อย่างนี้ของผมปรกติไหมครับ อ้อ ตอนร้านจูนให้ ก็ได้ค่าพอๆกับคุณ bitong นะครับ แต่มาเจอโอริงหัวฉีดรั่ว หลังซ่อมเลยลองจูนใหม่ ตอนแรกแรงดันอยู่ที่ 122 ตอนยังไม่ใช้แก๊ส พอใช้ตกลงไปที่ 115-118 ค่า correction 0.22
ผมมือใหม่ ยังไม่ค่อยรู้เท่าไร แต่ตามคู่มือตอนทำ autotune ค่า correction ที่เขาแนะนำอยู่ระหว่าง 0.5-1.5 ms
During autocalibration controller is changing over the fuel type from petrol to LPG several times in
order to calculate main time correction between petrol and gas injectors opening time. Calculated
correction is constant [ms] and it is the difference between petrol injector opening time and gas
injector opening time. If the gas pressure and injection nozzle diameter has been selected adequate
to particular car engine's power main correction should be between 0,5 [ms] and 2,5 [ms]
(
recommended value is between 0,5 [ms] and 1,5 ms [ms]).
If the main correction is lower than 0,5 ms, it means that the injectors nozzle should be changed
to smaller ones or reducer's pressure should be lowered (it is not recommended to set the reducer's
pressure lower than 1 bar).
If the main correction is higher than 2,5 ms, it means that the injectors nozzle should be
changed to bigger ones or reducer's pressure should be higher
ส่วนกราฟข้างบนผมไม่ได้ใช้ ตอนนี้ใช้ตามรูปนี้แทน